Nu aveti produse in cos.

Alfa Romeo - o poveste italiana

Inceputuri

A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) s-a născut oficial la 24 iunie 1910. Proprietarii au fost antreprenori italieni care au preluat Darracq cu fabrica sa din Portello (unde astăzi se află Nuova Fiera di Milano).

Prima a fost Alfa 24 HP din 1910, pe deplin proiectata de Giuseppe Merosi impreuna cu alti tehnicieni italiani. 24 HP se face apreciata pentru mecanica, pentru performanta si pentru placerea de a fi condusa, caracteristici care vor deveni simboluri ale brandului. Motorul de 4084 centimetri cubi furnizeaza 42 cai, si ii permite sa depaseasca 100 km/h, o viteza remarcabila pentru acea epoca. Anul următor, la debutul său sportiv, urmează să câștige Targa Florio, dar trebuie să se retragă pentru un accident banal: pilotul este orbit de un jet de noroi.

Modelul este produs în mai mult de 200 de autosasiu care în conformitate cu obiceiul din acea epoca, sunt încredintate carosierilor pentru montajul final. Astfel iau nastere, Spider, Corsa in doua locuri, limuzina in sapte locuri si Torpedo, care va fi utilizata de catre Marele Stat Major în timpul primului razboi mondial. In 1913 Alfa comercializa versiunea 40-60 HP. Avind motorul de sase litri si 70 de cai putere, HP 40/60 soseste a doua absoluta in faimoasa cursa de urcare Parma-Poggio di Berceto. În anul urmator Merosi "a semnat" primul Grand Prix Alfa, in care pilotul Giuseppe Campari alearga la peste 147 km/h.
Sunt doua succese sportive care au contribuit la crearea legendei Alfa Romeo si inceputul unui palmares care astazi include peste o suta de lauri: de la 5 Campionate Mondiale la 11 Mille Miglia,de la 4 "24 Ore di Le Mans" la Campionato Turismo German DTM.

1915: - A.L.F.A devine ALFA ROMEO

Izbucnirea primului razboi mondial a accentuat dificultatile financiare ale societatii, in 2 decembrie 1915 a fost preluata de catre inginerul Nicola Romeo, pe care el imediat a adaptato la nevoile de razboi, producind compresoare, munitii, aruncatoare de flacari si de motoare de avioane. Cu sosirea paci este necesara o reconvertire a productiei in cea de pace, care se dovedeste lunga si dificila. De aceasta data din ateliere de lucru ies masini de foraj, tractoare si echipamente de cale ferata.

Anii '20: - P2 devine protagonista în Curse

Doar în 1920 se naste Torpedo 20/30 HP ES, prima masina cu un nume nou: Alfa Romeo. Conducand unul dintre aceste exemplare, in varsta de douazeci si doi de ani, Enzo Ferrari soseste al 2-lea la Targa Florio. În acei ani Italia, ca si alte tari europene, se confrunta cu o criza politica, sociala si economica. Anul 1914 aduce zile de tensiune pentru productia din fabrici, moneda este devalorizata, dolarul, cotat putin mai mult de cinci lire (sase ani mai târziu a crescut la aproape 30). În 1921,se prabuseste Banca Nationala, care este principalul actionar al companiei Alfa Romeo si a altor companii. A trebuit sa intervina guvernul infiintind Institutului pentru subventia de lucrari industriale.

In 1923 Compania prezinta modelul RL ce obtine un notabil succes, fiind condusa de Ugo Sivocci, castiga prima din cele 10 victori la Targa Florio (dar si pe al 2-lea si al 4-lea loc se claseaza tot masini RL ). In acelasi concurs, pentru prima data apare pe capota "il quadrifoglio" (trifoiul cu 4 foi), care din acel moment devine simbolul masinilor sportive ale Casei, in schimb pe circuitul Savio, Ferrari primeste de la familia Baracca emblema Cavallino (calutul cabrat),care va fi ulterior pe masinile de la scuderia sa. Din '24 apare modelul P2, una dintre marile realizari ale lui Vittorio Jano, un proiectant care soseste de la Fiat.

Alfa Romeo P2 a fost indiscutabil protagonista curselor anilor "20. A fost prima masina dotata cu un motor in 8 cilindri a casei lombarde. Masina a fost prima creatie a lui Vittorio JANO, care a fost racolat de Enzo Ferrari de la Fiat. Succesurile din anii "20 au consimtit includerea coroanei de lauri in stema masini Alfa Romeo, pina in anul 1971, cind aceasta a fost eliminata, din cauza construiri fabrici de la Pomigliano d'Arco(NA) unde va fi costruita ALFASUD, prima ALFA cu tractiune fata. Motorul masini P2 avea doua carburatoare urmate de doua compresoare.

Anii '30: - Anii de aur

Pentru inca o data, dar din cauza unor factori externi Fabricii - in particular criza plecata din cauza prabusiri Bursei de pe Wall Street in '29- a infranat expansiunea Alfa care in anul 1933, a trecut sub controlul celor de la IRI, Institutul pentru Reconstructia Industriala, infintat de putin timp cu scopul de a ajuta fabricile aflate in criza.

1933:ALFA este campioana mondiala cu Alfa 8C MONZA

Alfa Romeo 8c Monza (1933) Invingatoare in MIlle Miglia
La sfirsit sunt prezente 5 Alfa Romeo 8c Monza pe primele 5 locuri!
Cu aceasta ocazie si istorica fraza rostita de HENRY FORD - "SIGNORI GIU' IL CAPPELLO!"

In 1934, masinile de curse Alfa Romeo date la Scuderia Ferrari, castiga mai multe curse decat toate celelalte Case. In 1936 activitatea sportiva face sa treca pe planul doi productia de serie.In 1934, masinile de curse Alfa Romeo date la Scuderia Ferrari, castiga mai multe curse decat toate celelalte Case. Dupa doi ani se naste 8C 2900 B Lungo, care este carosata de carrozzeria Touring si este Alfa cea mai reprezentativa a periozi: capota impunatoare, simbolul de eleganta si de o putere care fascineaza. Pentru confirmarea traditiei, masinile destinate pietii sunt identice la mecanica si motoare cu invingatoarele din competiti; modelul castiga primele trei locuri in cursa Mille Miglia.

In acest timp IRI indreapta productia inspre motoarele aeronautice si spre vehiculele industriale. Deja in anii '26 fabrica incepuse fabricarea sub licenta Bristol de motoare in stea in noua cilindri pentru avioane. In anii treizeci se nasc propiu zis motoarele puternice si fiabile cerute si in afara Italiei. Meritul il poarta materialele avansate folosite la fabricarea lor cum ar fi: Duraalfa, un aliaj usor de aluminiu folosit pentru fabricarea elicilor, pistoanelor, chiuloaselor si a altor componente.
In 1939 se naste motorul 135, un 18 cilindri in dubla stea, care cu cei aproape 2000 HP este cel mai puternic propulsor al acelei epoci. Alte versiuni de motoare cuceresc 13 recorduri mondiale de viteza, inaltime si distanta. Productia aeronautica ajunge sa fie aproape 80% din totalul productiei, iar pentru a sadisface comenzile, spre sfirsitul deceniului se construieste o noua fabrica la Pomigliano D'Arco (Napoli). Marca Alfa este apreciata si in domeniul vehiculelor industriale. Primul autocar produs este Bussing 50, in anul 1931. In anul 1935 apare T85G, care castiga un concurs international pentru camioane, desfasurat pe traseul Roma-Bruxell-Paris. Modelul 500 in versiunea autocar, transporta 110 qintale, in schimb ca autobuz este apreciat pentru linia sa, comoditate oferita pasagerilor si a vitezei sale de 68 km/h. Intr-un cuvint, sint mijloace de transport fiabile si in conditi dificile, mai mult ca in timpul campaniei din Etiopia fabrica furnizeaza Armatei Italiene peste 2000 de vehicule.

Anii '50: anii reconstructiei

Noile si ambitioasele programe ale companiei sunt date peste cap in 10 Iunie 1940 de inceputul celui de al doilea razboi mondial. Alfa este nevoita sa reconverteasca productia in cea de razboi, perioada in care fabricile sint bombardate de mai multe ori. Totodata fabrica mentine nivelul tehnologic ridicat, iar in 20 Octombrie 1942, de exemplu, un trimotor italian SM75 propulsat de motoare Alfa 128, zboara 20 de mii de kilometri pana la Tokyo si inapoi. Dupa bombardamentul aliatilor din 20 Octombrie 1944, in complexul de la Portello inceteaza orice activitate.
Pacea va sosi in primavara urmatoare, dar primele luni de lucru sint dificile. Lipseste totul: ateliere, materiale si componente. Neputand fabrica altceva, cei opt mii de angajati de la Portello fabrica aragaze electrice, mobile metalice, incuietori; activitatea automobilistica se reia doar in anul 1946, reusind saconcureze doar cu masinile 158 salvate dintre darimaturi si tot odata se reincepe fabricarea versiuni 6C 2500 cea de dinaintea razboiului. Ulterior vor sosi versiunile inovative cu schimbatorul aflat pe volan, versiuni care plac mult vip-urilor epocii:de la Rita Hayworth la Tyron Power, de la Ranieri di Monaco la regele Egiptean Faruk. Designul versiuni Super Sport Villa d'Este, realizata de carrozzeria Touring in 1949, face din ea masina cea mai frumoasa a acelor ani.(numele provine in urma cistigari concursului de eleganta pentru design auto Villa d'Este). Urmatorul an Alfa Romeo prezinta modelul care relanseaza Brandul:1900, proiectata de Orazio Satta Puliga. O berlina in patru usi si cinci locuri, prima masina del Biscione asamblata pe banda de montaj.

Vor fi construite circa 20 mii de exemplare. Si cu acest model Alfa Romeo va obtine succese sportive. Dupa un norocos slogan versiunea 1900 va deveni masina de familie care cistiga in curse. Dar cel mai mult, cu acest model a fost introdus in istoria automobilului un nou concept de masina: berlina cu inalte prestati pentru uzul cotidian. Pe pistele de Gran Premi, Alfa 158 (supranumita de toata lumea "Alfetta"din cauza dimensiunilor reduse )detine suprematia absoluta, iar in 1950, cu Nino Farina, castiga Campionatul Mondial. Anul urmator,Juan Manuel Fangio castiga Campionatul Mondial de Formula 1 cu 159, un bolid intrat in legenda. La exterior fiind identica cu 158, avind 1500 cel mai puternic motor construit pana atunci: 425 cai putere si peste 300 km/h. Alfa se retrage din Gran Premi pentru a se concentra produceri masinilor de serie.

Anii modelului Giulietta

In anul 1954 apare Giulietta Sprint, un coupè cap de lista urmat de multe alte modele de succes: 1300 cc, cea mai dorita masina a epoci, ce va fi vanduta in aproape 28 mii de exemplare. Anul urmator va aparea versiunea Spider, unul dintre cele mai frumoase automobile si berlina: 53 cai putere si 140 km/h viteza maxima. In aceasta categorie pe piata nu exista nimic mai bun: modelul sintetizeaza stilul, personalitatea si rafinamentul mecanic tipic Marci, va deveni un status symbol. Numarul 100 de mii iese de pe linia de montaj de la Portello in luna Februarie 1961, in prezenta actritei Giulietta Masina in rol de nasa. O alta masina importanta a acelei perioade este si versiunea 2000. In aceeasi perioada pentru a mentine adecvat volumul de productie, incepe fabricarea (sub licenta Renault) a utilitarei Dauphine. La Pomigliano d'Arco, in acelasi timp se continua producerea de vehicule si motoare diesel Saviem. Se naste Romeo, vehicul comercial pentru uzuri multiple.

Anii'60: Anii unui boom economic - Giulia si Duetto

Inceputu anilor '60 sunt aceia ai lui John F. Kennedy, ai lui John XXIII, ai lui Yuri Gagarin. Dar totodata anii de expansiune ai Alfa Romeo. Sediul din Portello, se dovedeste a fi neincapator. Asrfel, este construita o fabrica in Arese (peste 2 milioane si jumatate de metri patrati). Un autodrom pentru pentru probele prototipurilor la Balocco si un al doilea complex la Pomigliano D'Arco

Automobilul cel mai reprezentativ al momentului este GIULIA, soseste in 1962 si se dezvolta intr-o vasta gama de berline si versiuni sportive. Motorul de 1570 de centimetri cubi avand 92 de cai putere

In 1966, este randul masinii Spider 1600 DUETTO. A ajuns in America, si a devenit faimos cu ajutorul filmului "IL LAURATO"

Anii '70: Anii crizei energetice - Alfetta simbolul unei epoci.

Dupa o perioada de cativa ani, fabrica se loveste de noi probleme externe. In Italia, criza energetica si valul de proteste sociale explodeaza in "68, purtand tensiuni politice si sociale, culminand in 9 MAI 1978 cu asasinarea lui Aldo Moro. Inflatia este formata din doua cifre, vanzarile de autoturisme se diminueaza. Grupul Alfa Romeo prezinta totusi citeva modele noi cum ar fi berlina 2000 in 1971 (aproape identica cu 1750), Alfetta berlina in 1972, ce vine produsa in 28 mii de unitati; in 1973 peste 70 de mii de unitati. Alfasud berlina va deveni Alfasud Sprint.

In anul 1972, cu ocazia deschideri stabilimenului din Pomigliano AlfaSud, grafica vine modernizata Sarpele simplificat, coroana rosie si stilizata. Dispare coroana de lauri, cele doua mici valuri din partile laterale si inscrisul Milano.

In 1972 Alfa Romeo prezinta masina cea mai inovativa de dupa razboi: Alfetta, berlina sportiva cu nume legendar, care se leaga de 159-le de Formula 1, campiona mondiala in 1951 cu Fangio, cu care imparte aceias schema ale suspensilor spate, puntea De Dion. Stilul masini este semnificativ cu un caracter tipic a anilor ’70, conservand totusi multa personalitate si un caracter inconfundabil Alfa Romeo: va deveni repede un best-seller. De la Alfetta se va naste toata familia de masini care vor purta cu succes - mostenirea tecnica a scoli Alfa Romeo pana in 1992: in fine,este ultima masina complet proiectata si dezvoltata sub conducerea Ing. Satta Puliga, Alfetta va deveni astfel prima masina italiana dotata cu un motor turbodiesel. Cum a fost pentru Alfasud asa va fi si in cazul versiuni Alfetta, berlina va deriva intr-un coupé ce va avea un caracter puternic si agresiv: ulterior va urma Alfetta GT in 1974, un coupé de mare succes care dupa putin timp va evolua in coupé GTV6. In anul 1977 va debuta noua Giulietta, iar dupa doi ani mai tarziu in 1979 ammiraglia,Alfa 6.

Alfa Romeo in curse

In curse masinile Alfa Romeo continua sa invinga. Meritul este datorat multor versiuni ale modelului 33. Prima a fost 33/2 Sport Prototipo, ce a debutat in "67:dotata cu un propulsor V8 de 1995 cc ce furniza 270 cai putere care ii permiteau sa atinga 300 km/h. Doi ani mai tarziu apare 33/3:2998 cc, 400 cai putere cu viteza masima de 310 km/h. Versiunea 33 TT 3 este probata la Targa Florio din 1971: a suferit un upgrade la caroserie, a doptat motorul precedent, dar cu o putere de 440 cai putere. Ulterioarele inbunatatiri tehnice si adoptarea ineditului 12 cilindri boxer au dus la nasterea versiuni 33 TT 12: versiunea din 1975 - 500 cai la 11500 giri/min si care castiga sapte curse din opt in Campionatul mondial de Marci. Urmatorul an se naste 33 SC 12, versiune care este dotata cu motorul boxer de 12 cilindri de 2995 cc ce are putin peste 520 cai. Cu acest model Biscione isi adjudeca Campionatul masini Sport in 1977.

ALFA ROMEO in FORMULA 1

In ultima cursa a sezonului concureaza versiunea 33 SC 12 cu motorul turbo: 12 cilindri boxer, cu cilindrata micsorata la 2134 cc si care furnizeaza 640 cai ce permite masini sa depaseasca 350 km/h. In anul 1978, in Formula 1 imperuna cu Brabham, echipa este a treia in clasamentul pe Marci. In ani urmatori pana in sezonul 1985, Alfa a continuat sa participe in Formula 1, dar din cauza situatiei dificile in care se confrunta firma si cresteria costurilor de organizare si gestionare a echipei de Formula 1, nu permite casei sa ajunga la nivelurile de copetitivitate si traditie:in 1985 Alfa iese definitiv din competitia de Formula 1. In anul 1978 Alfa Romeo se pune de comun acord cu General Electric, avind obiectivul de a construi impreuna propulsorul aeronautic CF6-32. In "79 prezenta primul motor cu turbina realizat in Italia:AR 318 de 600 cai.

ALFA ROMEO IN FORMULA INDY

Alfa Romeo a participat si in Formula Indy, din 1989 pana in 1991 pentru cresterea volumului de vanzari la versiunea Milano (75) si 164 LS aflate in vanzare pe piata din USA. A participat cu Scuderia March furnizindui un 8 Cilindri in V la 90° cu Turbocompresor, alezajul si cursasa mm 86x57 , cilindrata de 2648,8 cm cubi, puterea de 720 cv la 11.800 giri pe minut.

Anii '80: falimentul si avantul Societatii Fiat; 75 inchide un ciclu istoric si odata cu el,adio tractiune spate!!!

In data de 1 Ianuarie 1981, Alfa Romeo S.p.A. societatea principala exercita functii de control si planificare strategica in patru diverse sectoare: primul sector acela al activitati automobilistice care cuprindea complexele din Arese - Portello si Alfasud, Autodelta, necunoscuta africana Bei si A.R.N.A (Alfa Romeo Nissan Automobili); aceasta din urma era o societate italo japoneza constituita pentru producerea de masini cu motoare boxer. Alfasud(complexul ia nastere in 1981, la Pratola Serra, in provincia Avellino).
Al doilea sector - cel numit "Productii Diversificate"Alfa Romeo Avio, Alfa Romeo Veicoli Commerciali, Arveco (suspensi,vehicule speciale si motoare Renault), cateva firme de componente cum ar fi Spica.
Al treilea si al patrulea sector se ocupau de activitati comerciale. Intre masinile cele mai reprezentative al deceniului a fost berlina 33,cu care in 1983 Alfa Romeo a intrat in segmentul "medie".

Pentru o perioada de aproape 10 ani cu o semnificativa restilizare in 1990, este urmata de o serie intreaga de versiuni (Station Wagon,supranumita "Giardinetta", prima versiune este "Sport Wagon", iar urmatoarea 4x4), avand imbunatatite dotarile si fiind dotate cu motoare catalizate(prima in Martie 1986,1.5 cat), urmata de mai puternicul 1.7 IE cat Quadrifoglio Verde S de 129 cavalli in anul 1990. Intr-un cuvant versiunea 33 va fi fabricata intr-un aproape un milion de exemplare, jumatate dintre acestea avand montat un motor de 1351 cc, 12 la suta in versiunea Giardinetta Sport Wagon, iar 5 la suta cu tractiune integrala. In anul 1985 Alfa Romeo sarbatoreste a 75 aniversare, ocazie cu care boteaza cu acest numar o noua berlina. Linia cuneiforme aminteste de acea a versiuni Giulietta; intrìeriorul cuprinde volanul reglabil in inaltime, centralina de autodiagnostic, ceas digital, turometru electronic. Motorul este clasicul 4 cilindri in linie cu doua axe cu came, disponibil in diverse cilindrate. Doi ani mai tarziu la salonul de la Geneva este prezentata versiunea 2.0 i, prima masina de mare serie care a adoptat o tehnologie care pana in acel moment se gasea doar pe masinile de competiti: Twin Spark,un sistem de aprindere electronica cu doua buji pe cilindru, care permite optimizarea combustiei, marind prestatile motorului si reducind emisile de noxe.
Pe plan sportiv in anul 1985 versiunea GTV6 devine Campioana Europeana. In anul 1988, versiunea 75 Turbo Evoluzione se afirma in Campionatul Italian de Viteza Turisme. Si vehiculele comerciale obtin un discret succes. Garda de Finante, de exemplu, este una dintre cei mai buni clienti ai furgonetei F12. In schimb modelele AR8 si AR6 vin oferite in 24 de versiuni. De amintit ca in anul 1985 ia fiinta o societate Italo-Japoneza pentru vanzarile din Japonia si a semnari acordului urmatorul an cu Chrysler pentru vanzarea in America de Nord a viitoarei Alfa 164. Cu toate aceste succese situatia financiara a grupului Alfa Romeo devine din ce in ce mai dificila, urmind falimentul: cu toate ca modelele Alfa Romeo se bucurau de succes la public, din cauza excesivelor costuri de productie in Noiembrie 1986 IrI, condus de Romano Prodi, decide sa vanda activitatea automobilistica, care este cumparata de Fiat. In urma acordului semnat se decide inchiderea societati A.R.N.A.(Alfa Romeo Nissan Automobili), care in ultime luni ale anului 1983 a pus in vinzare ghinionista Arna. O berlina in doua volume: din partea lui Nissan venea proiectarea si producerea tuturor partilor caroseriei, iar din partea Alfa Romeo era toata mecanica(intreaga mecanica care era practic a masini Alfasud). Arna a iesit din scena in 1987. Alta Alfa mai putin norocoasa a acelor ani este Alfa 90, model care debuteaza in acelas timp cu Alfa 75, dar care cu toate ca avea aceiasi mecanica, linia si stilul ei nu au avut personalitatea si spiritul inovativ al modelului Alfetta, astfel raminind in productie pentru putin timp si este nejustificat de repede uitata. Pentru o necesara ulterioara ratiune industriala din partea IrI, este cedata si Alfa Avio: prima data Aeritalia, iar in 1996 lui Fiat si Avio. Ani dificili, dar care nu impiedica Alfa de a pune la punct formidabila SZ. Un coupé de 3000cc dezvoltat pe mecanica versiuni Alfa 75. Versiunea spider este reprezentata de RZ.

Anii '90: Noul ciclu Fiat,gama putin convingatoare...dar spre sfirsitul deceniului o cotitura: 156 , 147

In 1992 din complexul Pomigliano D'Arco, iese Alfa 155, care anul urmator in versiunea V6 TI(sigla TI = Turismo Internazionale), isi adjudeca prestigiosul DTM, Campionatul Turisme German. In anul 1994 si 1995, apar surorile 145 si 146 (prima:in doua volume si trei usi; a doua in trei volume si 5 usi), cu frumosul frontal, caracterizat in forma de V si dotate cu motorul boxer care incepand din 1997 este inlocuit cu puternicul patru cilindri in linie Twin Spark. In anul 1995 sufera un lejer restyling extern (spoilerele vopsite pe toate versiunile ,"scudetto"cromat), intern citeva retusuri. Vechiul 2000 twin spark in 8 valvole, lasa locul noi unitati de 1970 cc, tot cu dubla bujie si variator de fase,dar in 16 valvole si cu o putere de 150 cv.

Alfa “155 V6 Ti” este o masina special pregatita pentru participarea in“Campionato Tedesco per Vetture Turismo” din 1993, mai bine cunoscut ca “DTM” (Deutsche Tourenwagen Meistershaft), in care ia parte si “Mercedes-Benz” cu "190" al team-uli sau oficial. Anul ’93 este un an triunfal pentru Casa del Biscione: Nicola Larini cu a sa rossa “155 DTM” invinge titlul batand “la ea acasa” “stella a tre punte”. In particular: in timpul garei Nuerburgring, cursa pe Nordschleife de 24 km, pilotul italian si “155”-le, dau o mare proba de eficacitate si spectacol, castigand ambele manse. “155 V6 Ti”, proiectata si gestionata de ”Alfa Corse”, aminteste nu numai cu estetica masina aflata in productie: are o caroserie cu partea din fata cu un sasiu tubular in care vine montat in pozitie longitudinala motorul in 6 cilindri de 2,5 litri de 450 cai care este acompaniat de un sistem de tractiune integrala permanenta si de un "pachet" particular sofisticat si eficace.

Tot in anul 1994 debuteaza Alfa Gtv care se naste din frumoasele forme ale legendarei Alfa Proteo. O opera de arta, de design si tecnica, un prototip de la care multe Alfa moderne imprumuta stilul si puterea.

In 1997 apare Alfa Romeo 156, care castiga in 1998 titlul "Masina Anului". Se schimba deci registrul, debuteaza Alfa Romeo 156 care face sa se uite de Alfa 155, versiune care nu a reusit sa obtina succesul scontat. In anul 1997 Alfa Romeo prezinta “156”-le, o berlina care relanseaza marele stil al Casei Milaneze. Aceasta masina reprezinta vointa de a invinge, vointa de a uimi, dorinta de a fi un punct de referinta, practic vointa de a face ceva din Alfa Romeo. Imediat dupa difuzarea primelor imagini oficiale se dezlantuieste atentia asupra ei: designul este primul impact ce devine elementul surprinzator, comportamentul dinamic. Si in competiti Alfa 156 a ramas pe creasta valului onorii pentru aproape zece ani. Perfect inscrisa in traditia Alfa Romeo. In anul 2000 a iesit versiunea SW supranimita SPORTWAGON.

In anul 2000 versiunea 147 va inlocui versiunile 145 si 146, va deveni repede prima din categoria sa. Daca in anul 1997 Alfa Romeo 156 a reprezentat un adevarat succes, 147-le confirma si consolideaza acest trend: este compacta cea mai cool de pe piata, a suferit un styling care a pus in criza masini mult mai prestigioase, iar versiunea hi-performance “GTA” ce devine un “instant classic”. In anul 2006 debuteaza “147 Q2”, dotata cu un diferential autoblocant care permite masini evoluti de ne gindit pentru o masina cu tractiunea pe fata.

2000 - 2009 " In asteptarea Centenarului...

Modelele cele mai reprezentative ale secolului XXI, secol inceput cu alegerea lui 147 ca fiind masina anului 2001,un succes meritat care ajuta la relansarea imagini Marci Alfa Romeo.

2002 - Adoptarea motorului 2.0 JTS de catre 156 si prezentarea conceptului Brera la Geneva.
Tot in 2002 sint lansate GTA, 147 si 156; motorul istoric V6 BUSSO marit la 3.200 cc cu 250 cv. Concurenta este la zid!

Pe plan sportiv anii nouazeci au reprezentat o perioada bogata de succese pentru Alfa Romeo la toate nivelurile. Am amintit deja istoricul triumf al versiuni 155 in DTM german. Spre sfirsitul deceniului Alfa 156 culege glorioasa mostenire a versiuni 155. Alfa 156 ST cistiga lauri victoriei unul dupa altul in campionatele italiene si europene, castigind consecutiv titlul de Campiona in Campionatul Marci cat si in cel de Piloti, in primele doua editii ale Campionatului European Turism (sezonul 2000 si sezonul 2001). In sezonul 2002, noul regulament al Campionatului European Turism duce la nasteria versiuni 156 GTA, versiune care castiga titlul la constructori cat si titlul la piloti. In anul 2003 ETCC este dominat de pilotul Gabriele Tarquini pe Alfa 156 GTA care castiga Titlul piloti.

2003 - Restyling de sfirsit de cariera pentru 156, Gtv/Spider si 166, lansarea versiuni GT,un coupè derivat de la 156.

Alfa Romeo GT este prezentata presei in toamna anului 2003 si este interpretarea moderna a conceptului si expresiei versiuni Giulietta Sprint: un coupé cu o linie curata fascinanta in 4 locuri comode, prestari briliante si o atmosfera tipica Alfa Romeo.

Este prezentat si conceptul KAMAL, al doilea suv Alfa Romeo, pacat ca nu va vedea lumina zilei, deoarece cu criza economica din 2008, manageri de la Fiat Auto au blocat proiectul CX-over prevazut pentru 2010.

2004:Este lansat CROSSWAGON pe baze lui 156, 4x4 dotat cu diferentialul Torsen C.

2005:Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159 este o berlina de segment D oferita de casa automobilistica italiana Alfa Romeo, prezentata la inceputul anului 2005 si pusa in vanzare incepand cu luna Septembrie a aceluiasi an. Este directa descendenta a versiuni Alfa 156, care este produsa in complexul Pomigliano d'Arco (NA). Desenata de Giorgetto Giugiaro are un frontal similar cu versiunea coupé Alfa Romeo Brera. Din anul 2006 este disponibila si versiunea Sportwagon.

2005:Alfa Romeo Brera

Tot in anul 2005 este lansata inlocuitoarea versiuni GTV - BRERA, al carei rezultat comercial este sub asteptari; greutatea mare a platformei Premium derivata de la 159, penalizeaza prestarile si consumul. Multi pasionati ai marci nu digera noul V6 GM de origine HOLDEN, retusat de ingineri de la Alfa. Acest motor este produs la Port Melborne (AUSTRALIA). Dar se se gaseste intr-un stadiu avansat de lucru noile V6 atunci acest motor putem considera ca este unul de tranzitie. Desenata de Giugiaro, Alfa Brera se face totusi apreciata pentru eleganta italiana.Jantele din aliaj sunt usurate cu optimizarea propietatilor mecanice ale materialului din care sunt facute, iar pentru cele de dimensiune mare a fost utilizata tehnologia flow-forming. Liniei compacta externa ii corespunde un abitaclu alungit cu un maxim de confort pentru pasageri. Scaunele ergonomice ofera o mare placere de a conduce si confort. Pentru un maxim control Alfa Romeo Brera este dotata cu o rafinata schema de suspensie, quadrilater inalt pentru rotile fata si multiluk pentru spate. Implantul de franare are 4 discuri cu ABS (evitarea blocarii la franare), 4 canale EBD (distributia electronica a fortei de franare pe fiecare roata in parte) si Broke Assist. Dispune de moderne dispozitive electronice de siguranta activa:VDC, pentru controlul stabilitatii, ASR pentru evitarea patinari, MSR in cazul de urcare brusca si Hill Holder pentru usurarea plecarii in panta. Are 260 CV si ajunge la o viteza de 250 km/h.

2007-2008 C Competizione

2007:Versiune produsa in numai 500 de exemplare alfa 8 C Competizione, este un super car care s-a vazut inainte cu cativa ani in stadiul de concept; in anul 2009 soseste versiunea spider, la fel in editie limitata de numai 500 de exemplare. Alfa Romeo 8C Competizione este un coupé sportiv produs de casa automobilistica italiana Alfa Romeo incepand din anul 2007. 8C vine prezentata precum un concept car la al 60-lea Salon auto din Frankfurt in 2003, iar in urma succesului avut FIAT si Alfa Romeo decid produceria lui in serie limitata de 500 exemplare incepand din 2007. Inceperea vanzarilor (mai bine spus livrarilor, deoarece cele 500 de exemplare au fost vandute inainte de produceria lui)a corespuns cu perioada desfasurari Salonului auto Frankfurt.

Alfa Romeo 8C Spider este o noua masina produsa de Casa Alfa Romeo, masina care mosteneste caracteristicele invingatoare ale versiuni coupè. Echipata cu puternicul 8 cilindri de 4,7 litri care furnizeaza 450 CV, aranjat cu o cutie de viteze in 6 trepte atinge o viteza maxima de 300 km/h. Noua Alfa 8C Spider este o masina estetic intriganta, puternica si solida, la care armonia formelor se imbina cu excelenta mecanica a Casei Alfa Romeo. Stilul inconfundabil, gustul pentru design in totalitate italian. 8C Spider nu este doar o masina, este si o piesa de colectie.

2008:Isi face debutul MITO,versiunea anti MINI fiind compacta cea mai sportiva ever!!!

Nu se poate incheia istoricul Marci Alfa Romeo fara a aminti celebrul citat rostit de inginerul Orazio Satta Puliga in anul 1969, citat ce defineste cel mai bine imaginea Marci “Cuore Sportivo”:

"Alfa Romeo nu este o simpla fabrica de automobile: masinile sale sunt ceva mai mult decit niste automobile construite in maniera conventionala. Sunt multe marci de automobile, intre ele Alfa ocupa un loc aparte, este un fel de boala, entuziasmul pentru un mijloc de transport. Este un mod de a trai, un mod cu totul deosebit de a concepe un vehicul cu motor. Ceva ce rezista teoriilor. Elementele sale sunt ca acele segmente irationale ale spiritului uman care nu pot fi explicate cu o terminologie logica. Se trateaza de senzati, de pasiune, toate lucruri care au de a face mai mult cu inima decit cu creierul. Normal ca unele dintre aceste elemente sint simple lucruri mecanice, cu atat mai mult sunt destul de usor de identificat. Sint concepte ce se nasc din activitatea curselor,in care excelenta este indispensabila."

Orazio Satta Puliga - 1969